Πέμπτη, 29 Μαΐου 2014

ΠΩΣ ΓΙΝΕΤΑΙ; ΠΩΣ ΠΑΙΖΕΤΑΙ; (1 )


ΚΑΝΟΥΜΕ ΜΑΘΗΜΑ ΜΑΖΙ ΜΕ ΤΟΥΣ  ΤΟΥΣ ΦΙΛΟΥΣ ΜΑΣ ΑΠΟ ΤΟ 1ο ΟΛΟΗΜΕΡΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΚΕΡΑΤΣΙΝΙΟΥ
Στην 22η ενότητα της Γλώσσας, γνωρίσαμε παραδοσιακά παιχνίδια που κάποτε εμείς τα παίζαμε στις γειτονιές και στο σχολείο. Κουβεντιάσαμε, παίξαμε και διασκεδάσαμε. Όμως αυτό που έκανε διαφορετική  τη μέρα μας, ήταν η επίσκεψη  των μικρών μας φίλων από το 1ο ολοήμερο Κερατσινίου που μαζί με την κυρία Λία τη δασκάλα τους ήρθαν στην τάξη και κάναμε παρέα το πρώτο δίωρο της Γλώσσας. Πραγματικά ήταν ένα μάθημα εξαιρετικό και το προτείνω σε όλους.
Ξεκίνησαμε τη γνωριμία μας με τα  παραδοσιακά παιχνίδια από την Τρίτη με αφορμή το ποίημα του βιβλίου "Η βαβυλωνία", και το κείμενο "Ο θείος Ντίνος".Τα παιδιά είδαν φωτογραφίες ομαδικών παιχνιδιών και τους είπα πως παίζονταν κάποια από αυτά. Γνώριζαν  την τυφλόμυγα, το κρυφτό και άλλα.
Κάποια δεν τα είχαν ακούσει ποτέ και έδειξαν ενδιαφέρον να μάθουν πως παίζονται όπως η  μακριά γαϊδούρα και το μπιζ. Παίξαμε μπιζ στην τάξη και τα αγαλματάκια στην αυλή.

Κάνοντας κλικ στην εικόνα του ιστολογίου του 9ου δημοτικού σχολείου Κιλκίς  μπορείτε να βρείτε πλούσιο υλικό για τα παραδοσιακά παιχνίδια.


Τα παιδιά ξαφνιάστηκαν πολύ από την αλλαγή που είχα κάνει στην τάξη όταν μπήκαν το πρωί και κατάλαβαν ότι κάτι διαφορετικό θα συνέβαινε σήμερα.

Τη διαμορφώσαμε έτσι, ώστε οι φίλοι μας να καθίσουν παρέα με μας  στα θρανία. Φέραμε μερικά ακόμα  και ένα μεγάλο πάγκο από το τμήμα του Β1 . Ευχαριστώ την συνάδελφο την κυρία Αγορίτσα για τη βοήθειά της. Χρησιμοποιήσαμε  και το χαλάκι μας.

Όταν η πόρτα άνοιξε όλα ήταν έτοιμα και τα παιδιά ενημερωμένα γιατί η βοήθειά τους ήταν σημαντική.

Οι φίλοι μας έφεραν ένα πολύ ωραίο καράβι με καλοκαιρινές ζωγραφιές που τις είδαμε μία μία .

Τους δείξαμε το φαξ που μας είχαν στείλει μαζί με το λουλούδι που τα έχουμε βάλει μπροστά στον πίνακά μας όταν επικοινωνήσαμε μαζί τους πριν από καιρό.




 Σε κάθε θρανίο έκατσε ένα παιδάκι από την τάξη μας και ένα από το νηπιαγωγείο ώστε να μπορούν να βλέπουν το βιβλίο Γλώσσας. 

Γράψαμε όλοι μαζί ορθογραφία,εμείς  στα τετράδιά μας και εκείνα  σε χαρτάκια που η κυρία Λία τους είχε ετοιμάσει. Σηκωθήκαν και στο πίνακα και από τα δύο τμήματα συγχρόνως.  Οι φίλοι μας είχαν τη δική μας ορθογραφία σε καρτέλες. Πριν ενημερώθηκαν για το μάθημα της Γλώσσας και τι περιλαμβάνουν τα βιβλία.

Στη συνέχεια επεξεργαστήκαμε το κείμενο του βιβλίου ¨Η μικρή Ελένη". Το βιβλίο ήταν στη μέση του θρανίου. Στην αρχή παρατήρησαν την εικόνα και τα μικρά παιδιά  βρήκαν πολύ εύκολα το παιχνίδι,πόσα παιδάκια είναι  και που πιθανόν να βρίσκονται. Η Κατερίνα το διάβασε ( έδειχναν στα παιδάκια πως βάζουμε το δάχτυλό μας στην πρώτη δημοτικού για να διαβάσουμε). Κουβεντιάσαμε για τους κανόνες του παιχνιδιού αλλά και για άλλα παιχνίδια που ξέρουν και παίζουν.
Είδαν πως σημειώνουμε την ορθογραφία και την ανάγνωση. 
Η συζήτηση στην τάξη ήταν πολύ ευχάριστη, καθώς βρήκαμε ευκαιρία να μιλήσουμε και για άλλα, όπως για παράδειγμα από τον αριθμό των παιδιών στην εικόνα μέτρησαν ως το δέκα.


Τέλος βγήκαμε στην αυλή και παίξαμε την μικρή Ελένη και το μπιζ. 
Η μέρα μας σήμερα ήταν ξεχωριστή, και για μένα αλλά και για τα παιδιά ήταν μια καινούργια εμπειρία.
Η ιδέα ήταν της πολύ καλής συναδέλφου της κυρίας Λίας και την ευχαριστώ πολύ. 
Αύριο τους φίλους μας τους περιμένουμε ξανά. Σίγουρα θα περάσουμε τέλεια!












2 σχόλια:

  1. Σας ευχαριστούμε πολύ για την υπέροχη συνεργασία, γαι τις δύο όμορφες μέρες που περάσαμε μαζί...σας περιμένουμε να έρθετε κι εσείς στο δικό μας χώρο
    τα παιδάκια και η νηπιαγωγός του κλασικού τμήματος

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Θα έρθουμε σίγουρα! Και εμείς σας ευχαριστούμε!

    ΑπάντησηΔιαγραφή